Polskie ekskluzywne marki odzieżowe, czyli dobre, bo rodzime?
Noszenie ekskluzywnych ubrań świadczy nie tylko o wysokim statusie, lecz także stanowi deklarację zainteresowania modą high fashion. Dlatego kreacje od sztandarowych domów mody takich jak Chanel, Gucci czy Dolce&Gabba spędzają sen z powiek niejednej osobie. Na polskim poletku również znajdziemy marki o światowej renomie, które dostarczają produkty premium. W imię zasady „cudze chwalicie, a swego nie znacie” zapraszamy na przegląd: polskie ekskluzywne marki odzieżowe.
Ekskluzywne marki odzieżowe z Polski
Ewa Minge
Festiwal Filmowy w Cannes, Paryski czy Nowojorski Fashion Week to wydarzenia, na których nie zabrakło jej kolekcji.Ta trzykrotna laureatka nagrody na luksusową markę roku tworzy ubrania, buty i torebki, które nie odbiegają jakością od produktów największych domów mody. Ewa Minge rozpoczęła swoją działalność w 1989 roku. Jednak dopiero na początku XXI wieku jej projekty zaczęły być zauważalne na światowych wybiegach. Jej kolekcje to miraż polskiej energii z włoską modą w efekcie którego powstają ubrania dla pewnych siebie kobiet. Kolekcje ubrań Ewy Minge wyróżniają się unikatowych wzornictwem i klasycznym krojem. Natomiast jeśli chodzi o obuwniczy zakątek, to znajdują się tam zarówno propozycje stonowane, jak i odważniejsze modele.
Projekty Ewy Minge zagościły na stałe na światowym rynku mody na tyle silnie, że jedną z jej sukienek umieszczono w rankingu dziennika The Telegraph dotyczącego 10 kreacji, dla których warto umrzeć.
Gino Rossi
Gino Rossi jako firma znajdująca się w rankingu pt.: polskie ekskluzywne marki odzieżowe? Nazwa tej marki potrafi zmylić – na pewno nie przywodzi na myśl rodzimych produktów, które znajdują się w jej ofercie. Ku zaskoczeniu wszystkich jest to polska firma premium, która wyrosła na gruncie współpracy z włoskimi konstruktorami obuwia. To właśnie imię i nazwisko jednego włoskiego udziałowca stało się inspiracją do nazwy marki. Sądzono, że międzynarodowa nazwa to najlepszy zabieg marketingowy, ponieważ stanowi obietnicę luksusu i jakości. W pewnym sensie na pewno to zadziałało.
Gino Rossi zaczynała od produkcji butów męskich, a wraz z coraz większym sukcesem oferowany asortyment poszerzał się o inne dodatki takie jak torebki czy portfele w wersji dla kobiet i mężczyzn. Znaki rozpoznawcze marki to elegancja, staranność wykonania i skóry – to połączenie sprawia, że powstają projekty służące na lata.
La Mania
W odróżnieniu od wyżej zaprezentowanych polskich ekskluzywnych marek odzieżowych, La Mania to firma dość młoda. W 2010 założyła ją Joanna Przetakiewicz po to, aby zaspokoić potrzeby kobiet, chcących wyrazić się poprzez modę. Podążając za najnowszymi trendami, La Mania projektuje ubrania łączące wygodę z seksapilem, dzięki czemu powstają stylizacje o nonszalanckim charakterze. Ta szybko rozwijająca swoje modne skrzydła marka premium posiada już 4 butiki w Polsce i dwa za granicą w Mediolanie i Londynie.Nie da się ukryć, że to wysoko rozwinięte umiejętności biznesowe Joanny Przetakiewicz sprawił, że marka ta w zawadiackim tempie zyskała status ekskluzywnego domu mody.